Subject: Riigikogu Kantselei hoone kunstikonkurss on avatud
From: "Sixten Heidmets" <[email-masked]>
To: "Maria-Kristiina Soomre", "KUM min", "[email-masked]", "Maarin Ektermann" <[email-masked]>,Tüüne-Kristin Vaikla <[email-masked]>, "Kai Lobjakas", "[email-masked]", "[email-masked]", "[email-masked]", "[email-masked]", <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "[email-masked]", <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "[email-masked]", <[email-masked]>, "[email-masked]", "[email-masked]", "gea sibola hansen" <
Date: Tue, 29 Jul 2025 09:57:46 +0300

Hea koostööpartner

Riigikogu Kantselei hoone kunstikonkurss on avatud

Riigi Kinnisvara koostöös Riigikogu Kantseleiga kuulutas välja 
kunstikonkursi, et leida parim kunstiteose ideelahendus endise Toomgildi 
hoone saali.

Loodav taies peab olema sobiv ning kohane ajaloolisse väärikasse 
hoonekompleksi nii oma materjalide valiku kui ka teemakäsitluse poolest. 
Kunstiteose tehnika ja materjal on vaba. Pakutavate taieste ampluaa võiks 
olla võimalikult lai – väga oodatud on maalid, pannood, ruumilised 
lahendused, sealhulgas keraamika, klaas, metall, tekstiil ja puit.

Osalemistaotluste ja kavandite esitamise tähtaeg on 29. oktoober 2025 kell 
15.00. Võistlusjuhendi leiad Riigi Kinnisvara kodulehelt 
<http://www.rkas.ee/hanked-ja-konkursid/kunstikonkursid> 
www.rkas.ee/hanked-ja-konkursid/kunstikonkursid.

Kunstiteos hakkab paiknema 100-kohalise multifunktsionaalse saali seinal. 
Saalis hakkavad toimuma erinevad laiemale avalikkusele suunatud üritused 
nagu konverentsid ja teatrietendused. Taise paiknemisala kõrgus on kuni 2,6 
meetrit, laius 2,27 meetrit, ruumilise kompositsiooni korral võib töö 
seinast eenduda kuni 20 cm.

Kunstikonkursi žüriisse, kes kunstiteose lõppvaliku otsustavad, kuuluvad 
žürii esimees endise Toomgildi hoone rekonstrueerimisprojekti sisearhitekt 
Marje Karu, Riigikogu Kantselei sisearhitekt Liina Langemets, Eesti 
Kunstnike Liidu esindajad Diana Tamane ja Ivar Sakk, Eesti Kunstiteadlaste 
ja Kuraatorite Ühingu esindajad Krista Kodres ja Epp Lankots. Lisaks 
osalevad žürii töös hääletusõiguseta ekspertidena Riigikogu Kantselei 
majandusosakonna juhataja Argo Koppel ja Riigi Kinnisvara kinnisvaraarenduse 
projektijuht Urmas Kuslap.

Rekonstrueeritav Riigikogu Kantselei hoone asub Tallinnas Toompeal, 
aadressil Toom-Kooli 9. Tallinna vanalinna muinsuskaitsealal paiknev 
arhitektuurimälestis koosneb kahest eri ajastul rajatud hoonest, mis on 
hilisema ümberehituse käigus omavahel L-kujuliselt ühendatud. Tänavaäärse, 
algselt kahekorruselise gildihoone ehitamist alustati arvatavasti 1517. 
aastal.

Toomgild ehk Maarja gild oli keskajal asutatud organisatsioon, mis oli 
algselt erinevaid seisusi ühendanud vaimulik vennaskond, hiljem kujunes aga 
Toompea ja eeslinna käsitööliste kutseorganisatsiooniks. Peale gildi tegevus 
lõppu 1920. aastal on hoones asunud nii kortereid kui ametiasutusi. Teise 
maailmasõja järgselt on hoonet kasutanud Hüdrometeoroloogia instituut, 
Gasifitseerimise valitsus ja Perekonnaseisuosakond. 1997. aastast oli 
hoonekompleks kasutuses Tallinna Linnateatri kasutusse proovi- ja 
majutuspinnana. Suurt saali on viimastel aastakümnetel kasutatud peamiselt 
teatrisaalina.

2026. aasta suvel valmiva hoone rekonstrueerimise eesmärgiks on luua 
tänapäeva vajadustele vastav töökeskkond, rekonstrueerida tehnosüsteemid 
ning korrastada väärika hoone arhitektuurset väljanägemist. Hoone ajalugu 
väärtustav sisearhitektuurne lahendus võimaldab hoonet tulevikus kasutada 
osaliselt ka avalikeks sündmusteks. Toom-Kooli 9 hoonekompleksi 
rekonstrueerimisprojekti autorid on Kaja Kõiv (Arhitektuuribüroo Kaja Kõiv) 
ning Marje Karu (Sisearhitektuuribüroo Ilus Õhk).

Pärast kunstikonkursi võitja väljaselgitamist viib Riigi Kinnisvara läbi 
väljakuulutamiseta läbirääkimistega hankemenetluse, et sõlmida võidutöö 
autori(te)ga leping teose tellimiseks ja paigaldamiseks summas 51 100 eurot, 
millele lisandub käibemaks. Auhinnafondi suurus teisele ja kolmandale kohale 
on kokku 2555 eurot. Esimese koha saanud kavandi eest preemiat ei maksta, 
see sisaldub võitjaga sõlmitava hankelepingu maksumuses.

2011. aastal jõustus kunstiteoste tellimise seadus, mille kohaselt tuleb 
avalike hoonete ehitustööde maksumusest vähemalt 1% eest soetada 
kunstiteoseid. Kunstiteoste hinna ülempiir on alates 2021. aastast 110 000 
eurot.

Uudisnupp Riigi Kinnisvara kodulehel: 
<https://www.rkas.ee/et/uudised/riigikogu-kantselei-hoone-kunstikonkurss-avatud> 
https://www.rkas.ee/et/uudised/riigikogu-kantselei-hoone-kunstikonkurss-avatud

Infot käimasolevate protsendikunsti konkursside ja tellitud teoste kohta 
leiate: https://www.facebook.com/protsendikunst

Lugupidamisega,

Sixten Heidmets
ruumilahenduste projektijuht

tel +372 520 5767

Tartu mnt 85, 10115 Tallinn
www.rkas.ee